Gå direkte til indhold

Feriepenge

FerieKonto og Feriepengeinfo

Som arbejdsgiver skal I indberette feriepenge for timelønnede medarbejdere og fratrådte funktionærer. Det gør I i eIndkomst hos Skattestyrelsen.

Som arbejdsgiver er det jeres ansvar at sikre, at der bliver indberettet og betalt feriedage og feriepenge. Det er som udgangspunkt FerieKonto, der udbetaler feriepengene til jeres medarbejdere, med mindre jeres virksomhed er omfattet af en kollektiv overenskomst med garanti for feriebetalingen. Er virksomheden omfattet af en kollektiv overenskomst, kan I selv udbetale feriepengene eller få en administrativ feriepengeudbetaler eller feriekasse til det.

Mest anvendte selvbetjening

Se betalinger og indberetninger

Denne selvbetjening er for arbejdsgivere, der har FerieKonto som feriepengeudbetaler. Her kan I få en oversigt over jeres betalinger og indberetninger, se jeres saldo hos FerieKonto, betalingslinje og eventuelle rykkere.

Se anmodninger om feriepenge

I denne selvbetjening kan I som feriepengeudbetal er se jeres medarbejderes anmodninger om udbetaling af feriepenge.

Se saldi som feriepengeudbetaler

I denne selvbetjening kan I som feriepengeudbetaler se feriepengesaldi på både arbejdsgiver- og medarbejderniveau, så I kan afstemme jeres egne data med det, der står i Feriepengeinfo.