Lønmodtagernes Feriemidler

Lønmodtagernes Feriemidler

Indberetning

Den 30. juni 2025 var sidste frist for at rette i og supplere indberetninger for overgangsåret fra 1. september 2019 til 31. august 2020.

Undtagelser ved igangværende sager

Der var som udgangspunkt sidste frist den 30. juni 2025 for at rette i indberetningerne og foretage supplerende indberetning.

Hvis I senest den 30. juni 2025 har indledt fx en fagretlig sag, civilretlig sag eller en sag via FerieKontos Feriesagsteam, kan I kontakte Lønmodtagernes Feriemidler, når sagen er afsluttet. Det kan I gøre, hvis der skal foretages ændringer til indberetninger, eller hvis feriepengene har været tilbageholdt eller spærret for udbetaling.

Vi skal modtage jeres henvendelse senest 4 måneder efter datoen for afgørelse eller dom i sagen eller fra det tidspunkt, hvor der opnået enighed om opgørelsen af de tilgodehavende feriepenge. I skal dokumentere, at sagen er indledt senest den 30. juni 2025.

Dokumentation er fx:  

  • udvekslede dokumenter i en fagretlig sag 

  • jeres henvendelse til FerieKontos Feriesagsteam  

  • kopi af en afgørelse eller dom.

I skal sende dokumentationen til Lønmodtagernes Feriemidler:

Skriv til Lønmodtagernes Feriemidler

Hvis jeres indberetning er afvist

I skal trække indberetningen tilbage i jeres lønsystem eller eIndkomst.

Den 30. juni 2025 var sidste frist for at rette i og supplere indberetninger. Vi modtager derfor ikke længere nye eller ændrede indberetninger systemmæssigt.

I kan se jeres afviste indberetninger i selvbetjeningen.

Kontrol af jeres indberetninger

Lønmodtagernes Feriemidler foretager enkelte kontroller af indberetninger for overgangsåret.

I får et brev, hvis kontrollen viser, at jeres indberetning kan være uberettiget eller foretaget med henblik på at begå svig mod fonden. I skal kunne dokumentere, at indberetningen er korrekt.

Lovgivning mv.

Her kan I finde lovgivning, klagevejledning og information om, hvordan vi behandler personoplysninger.

Juridisk vejledning

Hvis du er utilfreds eller vil klage

Er du ikke tilfreds med den behandling, du har fået, er du velkommen til at kontakte Lønmodtagernes Feriemidler.

Sådan behandler vi personoplysninger

Her kan du læse, hvilke oplysninger Lønmodtagernes Feriemidler behandler, hvordan oplysningerne behandles, og hvilke rettigheder du har i den forbindelse.

Læs mere om behandlingen af dine personoplysninger

Opdateret 01.07.2025