Gå direkte til indhold

Hjælp til Virk

NemID

Når du skal have adgang til selvbetjening på Virk, skal du bruge enten medarbejdersignatur eller privat NemID.

Brug NemID til at logge på Virk

Privat NemID

Hvis du har en personligt ejet virksomhed, kan du anvende din private NemID, når du indberetter på virksomhedens vegne. Det kan du også, hvis du kan tegne virksomheden alene i et IVS, ApS eller A/S. Det betyder at du alene har ret til at underskrive og indgå aftaler på virksomhedens vegne.

Har du mulighed for at bruge din private NemID, kan du gå i gang med at bruge Virk med det samme. Skal du bruge en NemID medarbejdersignatur, skal du først bestille en hos Nets.

NemID medarbejdersignatur

Det er Nets der udsteder og vedligeholder din NemId medarbejdersignatur. Og det er også hos dem du bestiller den.

Den første medarbejder i virksomheden, der bestiller en NemID medarbejdersignatur, bliver automatisk virksomhedens NemID administrator.

Det er efterfølgende muligt at udpege flere administratorer i virksomheden. Det er NemID administrators opgave at bestille og administrere NemID medarbejdersignatur i virksomheden.

Om NemID medarbejdersignatur

Hjælp til bestilling

Spørgsmål og svar

Opdateret 17.09.2020