AES Administrationsbidrag
AES Administrationsbidrag - opkrævning forsikringsselskaber
Hvad er administrationsbidrag?
Administrationsbidrag er de beløb, som forsikringsselskaber og selvforsikrede institutioner betaler til Arbejdsmarkedets Erhvervssikring (AES) for behandlingen af anmeldte arbejdsskadesager. AES er en indtægtsdækket virksomhed, og bidraget dækker derfor de omkostninger, vi har i forbindelse med sagsbehandlingen.
Hvem skal betale?
Forsikringsselskaber, der har tegnet den lovpligtige arbejdsskadesikring, selvforsikrede kommuner og statsinstitutioner skal betale administrationsbidrag.
Hvordan opkræves bidraget?
AES udsender én årlig opkrævning i marts for det foregående år. Opkrævningen beregnes på baggrund af de trufne sagsafgørelser.
Derudover opkræves et a conto-beløb for det indeværende år baseret på det forventede antal sagsafgørelser. Dette beløb bliver efterreguleret i den følgende årsopkrævning.
Spørgsmål til opkrævningen eller sagsspecifikationer
Telefon: 72 20 60 04
Mailadresse: AESopkraevning@atp.dk
