Digital Post
Læs om, hvordan I får adgang til Digital Post når jeres virksomhed lukker, som likvidator, kurator eller bobestyrer samt opsætning af modtagersystem.
Adgang til Digital Post
Når I opretter en ny virksomhed, får I automatisk tildelt en postkasse til Digital Post fra offentlige myndigheder. De første 3 uger vil I være omfattet af en karensperiode, hvilket betyder, at myndigheder ikke kan sende jer Digital Post i perioden. I kan vælge at bryde karensperioden ved at logge ind i postkassen, hvilket betyder at myndigheder nu kan sende jer Digital Post. I kan læse jeres Digital Post på Virk, e-Boks, mit.dk eller i Digital Post-appen.
Modtagersystem til Digital Post
Når virksomheden lukker
Når en virksomhed eller forening ophører eller er ophørt – uanset årsag – vil alle eksisterende adgange til virksomhedens eller foreningens Digital Post blive spærret. Det betyder, at det ikke længere vil være muligt at logge på virksomhedens eller foreningens Digital Post.
Hvad sker der med posten, når virksomheden eller foreningen er ophørt?
Når en virksomhed eller forening er ophørt, vil virksomhedens eller foreningens Digital Post og dens indhold ikke blive slettet før 10 år efter ophørsdatoen. I denne periode vil den tidligere virksomhedsejer (enten som privatperson eller som anden virksomhed) kunne få adgang til det gamle indhold.
Hvordan får jeg adgang til virksomhedens eller foreningens Digital Post?
For at få adgang til virksomhedens eller foreningens Digital Post, skal du anmode Digitaliseringsstyrelsen om udpeget adgang. Du kan få en udpeget adgang, hvis du kan dokumentere, at du er udpeget som enten kurator, likvidator eller bobestyrer – eller hvis du er virksomhedsejer (ledelsesrepræsentant) af den ophørte virksomhed eller forening.