Hjælp til frivillige foreninger

Adgange

Digital Post

Som forening med et CVR-nummer modtager i jeres post fra offentlige myndigheder digitalt. Det hedder Digital post.

I modtager post fra offentlige myndigheder fra I opretter CVR-nummer og har pligt til at læse den. Der har I, fordi den drejer sig om vigtige forhold for jeres forening, som I skal forholde jer til.

Det I kan modtage i Digital Post, kan være post som straffeattester eller offentlige tilskud og bevillinger. Derudover modtager I påmindelser om fornyelse.

I Digital Post kan I:

  • Modtage post fra offentlige myndigheder.

  • Skrive til offentlige myndigheder.

Adgang til Digital Post

For at få adgang til den digitale postkasse, kræver det at man enten er registreret som foreningsrepræsentant, eller er tilsluttet MitID Erhverv alt efter hvor mange, der skal kunne tilgå Digital Post.

I mange foreninger er det muligt at bruge sit private MitID til at tilgå Digital Post. De undgår administration af tilslutningsaftale og opsætning i MitID Erhverv. Er du foreningsrepræsentant, kan du anvende dit private MitID, når du skal tilgå din virksomheds Digital Post.

Se om du kan anvende dit private MitID til Digital Post

MitID Erhverv

Som frivillig forening er der to muligheder, som I skal vurdere, før I vælger om I skal tilslutte jer MitID Erhverv.

Læs om MitID Erhverv

Vurdér, om I har brug for MitID Erhverv.

Opdateret 26.02.2024