Adgang til anmeldelser i EASY
Efter reglerne i Persondataforordningen opbevares data i EASY kun så længe, der er et forretningsmæssigt behov for det.
Som arbejdsgiver betyder det, at du kan se dine anmeldelser for det seneste år fra dato.
Begrænsningen på et år gælder alle typer anmeldelser/registreringer. Det vil sige både anmeldelser, hvor tilskadekomne er uarbejdsdygtig en dag udover tilskadekomst dagen, eller du som arbejdsgiver har sagt ”ja” til at skaden skal anmeldes efter arbejdsskadesikringsloven og registreringer, hvor du som arbejdsgiver har valgt 'nej' til behandling efter arbejdsskadesikringsloven.
Hvis du har brug for at kunne se anmeldelser du har foretaget mere end et år tilbage, skal du gemme dem i dit eget system. I så fald er du ansvarlig for, at du overholder reglerne i Persondataforordningen.
Hvis din virksomhed har over 400 skader indenfor et år, skal du lave flere søgninger i EASY, hvor du afgrænser tidsperioden, da du ellers kun vil få et udtræk for den seneste 400 skader.
Anonymiseret udtræk af data
Som arbejdsgiver har du også mulighed for at trække anonymiseret data fra EASY for anmeldelser for de seneste fem år. Data vil være tilgængelig i et regneark som kan printes ud eller gemmes på computeren.
Brug knappen ”Hent anonymiseret data”, som du finder på "Overblik” under fanen "Anmeldt", når du er logget på EASY.
Du kan fx bruge de anonymiserede data til forebyggelse, eller til at dokumentere dit firmas skadeprofil, hvis du skal tegne en ny forsikring.