Gå direkte til indhold

Anmeld arbejdsulykke

Arbejdsmarkedets Erhvervssikring

Med anmelderrettighed i EASY, kan du anmelde arbejdsulykker for din virksomhed.

Dette skal du bruge:
  • Din Nem-ID medarbejdersignatur
  • Har tilskadekomne et CPR-nummer, kan du nøjes med at angive dette. Har tilskadekomne ikke et CPR-nummer, skal du indtaste fulde navn, adresse, køn, fødselsår og statsborgerskab.
  • Oplysninger om ansættelsesforhold og ansættelsessted, herunder ansættelsesdato, årlig indtægt, fraværsdage, stillingsbetegnelse og erhvervsmæssig status.
  • Oplysninger om ulykken, herunder beskrivelse af hændelsen, hvad der gik galt, hvordan ulykken skete samt skadens omfang.

Trin for trin

  • Klik på [Start]
  • Log ind med Nem-ID
  • Angiv oplysninger om tilskadekomne
  • Angiv oplysninger om ansættelsesforhold og ansættelsessted
  • Angiv oplysninger om ulykken og ulykkesstedet
  • Vælg, om ulykken skal anmeldes til vurdering efter arbejdsskadeloven og derved sendes til behandling hos virksomhedens forsikringsselskab
  • Klik på ”Anmeld”

Læs om Arbejdsmarkedets Erhvervssikring