Anmeld arbejdsulykke

Arbejdsmarkedets Erhvervssikring

Opdatering af EASY

Den 1. juli 2022 opdateres selvbetjeningsløsningen EASY. Fx er der en ny rækkefølge i spørgsmålene og nye hjælpetekster. Opdateringen sker på grund af en ny lovændring.

Med anmelderrettighed i EASY, kan du anmelde arbejdsulykker for din virksomhed.

Dette skal du bruge:
  • Din NemID medarbejdersignatur (se fanen 'Ny bruger', hvis det er første gang du skal anmelde en arbejdsulykke).
  • Har tilskadekomne et CPR-nummer, kan du nøjes med at angive dette. Har tilskadekomne ikke et CPR-nummer, skal du indtaste fulde navn, adresse, køn, fødselsår og statsborgerskab.
  • Oplysninger om ansættelsesforhold og ansættelsessted, herunder ansættelsesdato, årlig indtægt, stillingsbetegnelse og erhvervsmæssig status.
  • Oplysninger om ulykken, herunder beskrivelse af hændelsen, hvad der gik galt, samt hvordan og hvor ulykken skete.
  • Oplysninger om tilskadekomnes uarbejdsdygtighed som følge af ulykken.

Læs om Arbejdsmarkedets Erhvervssikring