For at udfylde denne blanket til ansøgning om almindelig og speciel rutekørsel i Danmark skal du logge på med en NemID medarbejdersignatur. Det er en forudsætning for at opnå tilladelse, at virksomheden har gyldige tilladelser til buskørsel.
Det anbefales, at du har følgende informationer og dokumenter ved hånden inden udfyldelse af ansøgningsskemaet:
Rutebeskrivelsen med stoppesteder
Hvornår kørslen tænkes udført
Hvem der er indgået kantrakt/aftale med om kørslen
Evt. køreplan
Evt. taksttabel
Yderligere oplysninger om ansøgning om tilladelse til rutekørsel i Danmark finder du under Rutekørsel i Danmark.
NemID medarbejdersignatur er en digital signatur. Den identificerer entydigt virksomhed og medarbejder og overflødiggør derfor en normal underskrift på et dokument.
Medarbejdere, ledere og ejere kan bruge en NemID medarbejdersignatur, når de henvender sig til det offentlige på virksomhedens vegne.
Når du logger ind med en NemID medarbejdersignatur, bliver du automatisk identificeret som ansat i virksomheden med virksomhedens navn og CVR-nr. og dit navn. Den måde at logge ind og identificere sig på kaldes NemLog-In.
Din virksomhed har formodentlig allerede medarbejdere, der har en medarbejdersignatur. Hvis du ikke selv har en medarbejdersignatur og skal bruge en, skal du henvende sig til virksomhedens NemID administrator. Så kan vedkommende bestille en medarbejdersignatur til dig.
Du finder mere information om medarbejdersignatur her
Åbner i et samme vindueÅbner i et nyt vindueÅbner ekstern side i nyt vindue