Transportlederen skal logge på med sin medarbejdersignatur og udfylde denne blanket til ansøgning om nye tilladelser til buskørsel.
Det er et krav for opnåelse af tilladelser, at hverken virksomheden eller transportlederen har restancer til det offentlige på mere end 50.000 kr. Ved tvivl om der er restancer eller den samlede restances størrelse, kontakt da Gældsstyrelsen.
Transportlederen skal logge ind med NemID medarbejdersignatur for udfylde ansøgningen. Hvis du er 100% tegningsberettiget i din virksomhed kan du også benytte dit personlige NemID, som så fungerer som privat NemID til erhverv. Du kan læse mere om NemID her.
Når du logger ind med et af ovenstående NemID, bliver du automatisk identificeret som ansat i virksomheden med virksomhedens navn og CVR-nr. samt dit eget navn.
Yderligere oplysning om ansøgning om tilladelse til buskørsel og overenskomstforhold finder du under Bliv busvognmand.
Ansøgningen skal udfyldes af transportlederen.
Du skal have følgende parat:
- Kursusbevis
- Ansættelseskontrakt mellem transportlederen og selskabet, forudsat transportlederen ikke er eneejer af selskabet.
- Informationer vedr. overenskomstforhold, hvis du ansøger om mere end 1 tilladelse. Det omfatter oplysninger om eventuelt medlemskab af arbejdsgiverforening, kopi af eventuel lokalaftale eller oplysning om eventuel tegnet tiltrædelsesoverenskomst.
- Hvis der ansøges om mere end én transportleder, er der behov for følgende oplysninger på de yderligere transportledere: navn, personnummer, telefonnummer og e-mail samt en udfyldt samtykkeerklæring og ansættelseskontrakt til vedhæftning og eventuelt oplysning om kursusudbyders navn og dato for afslutning af kursus/prøvedato.
- En tilladelse har en gyldighed på 10 år. Hvis du allerede har tilladelse til godskørsel med lastbil, kan du vælge en kortere løbetid på dine varebilstilladelser, så du ved udløb kun skal søge om fornyelse én gang samlet for de to tilladelsestyper.
NemID medarbejdersignatur er en digital signatur. Den identificerer entydigt virksomhed og medarbejder og overflødiggør derfor en normal underskrift på et dokument.
Medarbejdere, ledere og ejere kan bruge en NemID medarbejdersignatur, når de henvender sig til det offentlige på virksomhedens vegne.
Når du logger ind med en NemID medarbejdersignatur, bliver du automatisk identificeret som ansat i virksomheden med virksomhedens navn og CVR-nr. og dit navn. Den måde at logge ind og identificere sig på kaldes Nemlog-In.
Din virksomhed har formodentlig allerede medarbejdere, der har en medarbejdersignatur. Hvis du ikke selv har en medarbejdersignatur og skal bruge en, skal du henvende sig til virksomhedens NemID administrator. Så kan vedkommende bestille en medarbejdersignatur til dig.
Du finder mere information om medarbejdersignatur her
Se privatlivspolitik
Kontakt

Færdselsstyrelsen
Telefon: 72218899
Mandag til torsdag 9.00-14.00, Fredag 9.00-13.00