Du skal betale et klagegebyr for, at vi kan behandle din klage. Klagegebyret skal betales samtidig med indsendelsen af klagen. Du får klagegebyret tilbage, hvis du får helt eller delvis ret i din klage.
Klagegebyret er på 600 kr. eller 1.200 kr. afhængigt af sagstypen. Hvis du klager over flere vurderinger, skal du betale et gebyr for hver vurdering.
Klagen bortfalder, hvis ikke klagegebyret bliver betalt samtidig med indsendelsen af klagen.
Du kan betale klagegebyret med betalingskort eller MobilePay.
Du skal ikke betale klagegebyr i sager om
Aktindsigt
Inddrivelse af gæld til det offentlige
Vi kontakter dig, hvis du ikke har betalt det korrekte klagegebyr.
Reglerne om betaling af klagegebyr står i skatteforvaltningslovens § 35 c og i ejendomsvurderingslovens § 89, stk. 10.
Hvis du er professionel partsrepræsentant
Er du professionel partsrepræsentant, er det muligt at udskyde betalingen med op til 7 dage, fra du har sendt klagen. Vi sender ikke en påmindelse om betaling. Hvis du udskyder betalingen, skal du betale med bankoverførsel til reg.nr. 0216 kontonr. 4069029361.
Du skal oplyse blanket ID på klagen, som betalingen vedrører, når du betaler gebyret via bankoverførsel. Dette er vigtigt, da det kobler gebyrbetalingen sammen med den konkrete sag. Du får oplyst blanket ID, når du har sendt klagen og får vist kvitteringen for indsendelsen.
Situationer, hvor klagegebyret tilbagebetales
Hvis vi ikke kan behandle din klage, fx fordi klagefristen er overskredet.
Hvis du får helt eller delvist medhold i din klage, eventuelt ved domstolene. Hvis du klager over flere vurderinger, får du kun klagegebyret tilbage for de vurderinger, hvor du får helt eller delvist medhold i din klage.
Hvis du tilbagekalder klagen, fordi Vurderingsstyrelsen vil genoptage sagen.
Hvis du fortryder din klage og trækker den tilbage, skal du være opmærksom på, at klagegebyret ikke bliver refunderet.