Gå direkte til indhold

Midlertidig lønkompensation som følge af coronavirus / covid-19

Erhvervsstyrelsen

Der er lukket for generelle ansøgninger om lønkompensation for perioden 9. marts 2020 til og med den 29. august 2020.

Hvis din virksomhed har forbud mod at holde åbent, har du mulighed for at ansøge om lønkompensation via den ansøgningsblanket, der relaterer sig til denne restriktion.

Søg lønkompensation for hjemsendte medarbejdere, du ellers ville have afskediget som følge af coronavirus/covid-19. Denne ansøgning gælder for perioden fra 9. marts 2020 frem til 29. august 2020. Ansøgningsfristen var den 14. november.

Dette skal du bruge:
  • En optælling af medarbejdere, som du forventer at søge lønkompensation for som følge af coronavirus/covid-19
  • En liste, der indeholder CPR-nummer, fulde navn, løn, gennemsnitlige ugentlige timetal og ansættelsesforhold (funktionær, ikke-funktionær eller elev/lærling) for hver medarbejder – evt. indtastet i csv-dokument (se nedenfor)
  • Et overblik over den periode, der ønskes kompensation for, hvis denne er individuel for hver enkelt medarbejder, indtastet i csv-dokument (se nedenfor)
  • Oplysning om navn, telefonnummer og e-mailadresse på den person, som Erhvervsstyrelsen kan kontakte ifm. ansøgningen.

Søger du lønkompensation for flere end 25 medarbejdere, skal du uploade en liste i CSV-format med følgende oplysninger på hver medarbejder, der søges kompensation for:

  • CPR-nummer
  • Fulde navn
  • Kompensationsperiode
  • Ansættelsesforhold (Funktionær, ikke-funktionær eller elev/lærling)
  • Månedsløn
  • Beskæftigelsesgrad (Det gennemsnitlige ugentlige timetal)
  • Antal dage undtaget.