Spørgsmål og svar
Når Erhvervsstyrelsen har modtaget din ansøgning, vil du få tilsendt en kvittering til din virksomheds digitale postkasse.
Har du ikke modtaget en kvittering inden for en time, har du ikke indsendt din ansøgning korrekt. Du skal derfor indsende din ansøgning på ny.
Så snart din ansøgning er færdigbehandlet, vil du modtage et brev i din virksomheds digitale postkasse. Vær opmærksom på, at der kan gå op til 7 hverdage, fra du har fået godkendelsesbrevet, til hele beløbet sættes ind på din virksomheds NemKonto.
Alle ansøgninger behandles i den rækkefølge, som Erhvervsstyrelsen modtager dem. Sagsbehandlingstiden afhænger bl.a. af, om ansøgningen er korrekt udfyldt og dokumenteret, eller om den skal gennemgås nærmere.
Se sagsbehandlingstider på Erhvervsstyrelsens hjemmeside
Sagsbehandlingstiderne opdateres hver uge.
Hvis du eller din virksomhed har modtaget kompensation, skal du indberette en række oplysninger og dokumentation om de faktiske forhold i kompensationsperioden, så Erhvervsstyrelsen kan gennemføre en slutafregning.
Erhvervsstyrelsen sender information til din digitale postkasse om, hvornår det bliver muligt at indberette, hvilke oplysninger og dokumentation du skal indberette, og hvilken frist der gælder for dig.
Når Erhvervsstyrelsen har gennemgået din dokumentation, vil du modtage en slutafregning.
Du skal have udarbejdet en ny revisorerklæring til din ansøgning. Din revisor kan i nogle tilfælde ’genbruge’ arbejdet fra en tidligere revisorerklæring, hvis informationerne fortsat er gældende. Typisk vil oplysninger vedrørende omkostninger og resultat være det samme.
Eventuelle ekstra udgifter til at opdatere revisorerklæring er berettiget til 80 % godtgørelse op til maksimalt 16.000 kr. pr. ansøgning.