Aktiviteterne skal være forankret i en organisation, der har den fornødne kapacitet og organisering til at løfte projektet og dets faglige indhold. Derudover skal ledelsen af aktiviteterne varetages af personer, der besidder relevante faglige kompetencer.
Ansøgere skal derfor:
Beskrive hvordan planlægningen af eventet er organiseret
Redegøre for relevant erfaring og kompetencer hos partnerskabet bag eventet samt andre centrale personer i forhold til deres ansvarsområder.
For at dokumentere organisationens kompetencer, bedes ansøger vedhæfte CV’er for de centrale medarbejdere. Hvis muligt kan ansøger vedlægge eksempler på tidligere erfaringer med lignende projekter. CV skal som minimum indeholde:
Navn
Relevant uddannelse
Relevant erhvervserfaring, herunder antal år
Relevante kompetencer, netværk mv. der kan bidrage til eventet
Ansøger skal kunne dokumentere eventuelle samarbejder med andre relevante organisationer, der kan løfte eventet, såfremt disse haves. Dette kan både være formelle partnerskaber, hvor der samarbejdes med en anden organisation om at afholde eventet eller det kan være andre typer af mere uformelle samarbejder, der kan løfte eventets værdi. Hvis muligt skal der vedlægges samarbejdsaftaler med relevante investorer, oplægsholdere og partnere mv.
For at puljen kan støtte flest mulige events med højest mulig værdi for danske iværksættere, vil der foretages en vurdering af eventets priseffektivitet.
Priseffektiviteten forstås som det ansøgte tilskud sammenholdt med arrangementets forventede deltagerantal. Ansøger skal derfor angive det forventede antal deltagere til eventet samt sandsynliggøre, hvorfor dette er realistisk. Priseffektiviteten indgår i den samlede vurdering af kriterie 1.