Digitale forsikringsanmeldelser (DFA)
Som forsikringsselskab kan du bruge DFA’en til at oversende anmeldelser, der skal behandles hos AES. DFA’en er en udbygning af EASY Se Anmeldelser.
Sådan oversender du via DFA’en:
Gå ind på virk.dk
Søg på ”EASY Se Anmeldelser”
Vælg ”Hent arbejdsulykkeanmeldelser
via EASY Se Anmeldelser”
Tryk på start og log ind med MitID
Når du trykker på ”Send til AES”, bliver du guidet gennem fem trin for at fuldføre oversendelsen.
Du skal som forsikringsselskab stadig have korrekt fuldmagt fra tilskadekomne, førend du får adgang til sagen.
Der må ikke være sammenblandede oplysninger i sagen (hvis der findes sammenblandede oplysninger, kan der gå op til 10 dage, før sagen er tilgængelig i Se Sag).
Hvis du som forsikringsselskab normalt ikke benytter ”Se Anmeldelser”, vil oversigten på ”Se Anmeldelser” vise alle anmeldelser som nye. Du kan som forsikringsselskab søge anmeldelser frem i systemet 3 år tilbage, men du skal være opmærksom på, at systemet kun viser en liste med de første 400 sager. Husk derfor at bruge søgefunktionen til at begrænse antallet af visninger i listen.
Første gang du logger på systemet, og trykker på ”Oversend til AES”, vil felterne med kontaktoplysninger under ”Oplysninger fra forsikringsskabet” være blanke. Informationerne gemmes efter første indtastning, og vil automatisk blive udfyldt, når du oversender anmeldelser fremadrettet.