Som tredjepart har du mulighed for at anmelde arbejdsulykker på vegne af et medlem, en klient eller patient.
Dette skal du bruge:
Hav følgende parat
- Du skal sikre dig at du har de korrekte rettigheder tilknyttet dit NemID medarbejdersignatur. Læs mere om rettigheder til EASY
- Du skal bruge din NemID medarbejdersignatur
- Har tilskadekomne et dansk CPR-nummer, kan du nøjes med at angive dette. Har tilskadekomne ikke et CPR-nummer, skal du indtaste fulde navn, adresse, køn, fødselsår og statsborgerskab.
- Oplysninger om ansættelsesforhold og ansættelsessted, herunder ansættelsesdato, årlig indtægt, fraværsdage, stillingsbetegnelse og erhvervsmæssig status.
- Oplysninger om ulykken, herunder beskrivelse af hændelsen, hvad der gik galt, hvordan ulykken skete samt skadens omfang.
Trin for trin
- Klik på [Start]
- Log ind med NemID/MitID
- Angiv oplysninger om tilskadekomne
- Angiv oplysninger om ansættelsesforhold
- Angiv oplysninger om ulykken og ulykkesstedet
- Vælg, om ulykken skal behandles efter arbejdsskadeloven
- Klik på ”Anmeld”