Falske SMS'er i omløb
Er du i tvivl, skal du aldrig klikke på et link i en sms. Hvis uheldet er ude - se hvad du skal gøre på Sikker Digital
Er du i tvivl, skal du aldrig klikke på et link i en sms. Hvis uheldet er ude - se hvad du skal gøre på Sikker Digital
Samarbejdet mellem Virk og myndighederne kræver at der er udpeget specifikke medarbejdere til at varetage centrale roller som Virk Ansvarlig og Virk Kontaktperson
Myndigheder bemander med minimum en Virk Ansvarlig og en Virk Kontaktperson.
Myndighederne er repræsenteret i samarbejdet omkring Virk med både en Virk Ansvarlig og en Kontaktperson.
På ledelsesniveau ligger ansvaret for Virk i Erhvervsstyrelsen hos kontochef Mathilde Ibsen. I de samarbejdende myndigheder ligger det hos den Virk Ansvarlige.
Myndighedens Virk Ansvarlige har således det overordnede ansvar for, at myndigheden er på Virk med alle sine erhvervsrettede selvbetjeningsløsninger og for at myndigheden allokerer de nødvendige ressourcer til udvikling og vedligehold af myndighedens løsninger og præsentation af disse på Virk.
Den Virk Ansvarlige er sparringspartner for myndighedens kontaktperson.
Myndighederne vælger i øvrigt selv, hvordan de organiserer sig omkring udvikling af løsningerne til Virk.
Kontaktpersonen er som udgangspunkt det daglige bindeled samt single-point-of-contact mellem myndigheden og Virk. Derudover varetager kontaktpersonen de opgaver i forhold til Virk, som myndigheden skal håndtere fra centralt hold. Myndighedens øvrige opgaver i forbindelse med Virk placeres efter aftale mellem den Virk Ansvarlige og kontaktpersonen hos andre ressourcer eller hos kontaktpersonen.
Kontaktpersonen har som minimum ansvaret for disse opgaver:
varetage myndighedens interesser i forhold til Virk som en samlet platform for myndigheders løsninger til virksomheder
koordinere arbejdet med at få myndighedens løsninger på Virk og formidler herunder mulighederne for, hvordan løsninger kan lægges på Virk
orientere om, hvordan løsninger og introsider anvender kontekstnær og brugerrettet kommunikation i sine vejledende tekster m.v.
sikre at myndighedens introsider og selvbetjeningsløsninger på Virk er opdateret og fungerende. Til støtte modtager kontaktpersonen - eller en person kontaktpersonen peger på - månedligt en rapport fra Siteimprove med evt. døde links, stavefejl, og høje lix-tal.
udbrede kendskabet til Virk i myndigheden og arbejder for, at ”myndighedens virksomheder” indberetter og ansøger via Virk
kommunikerer oplysninger af betydning for udviklingen af Virk til myndigheden, herunder ændringer på Virk og krav til løsninger.
Opgaver, der kan varetages af kontaktpersonen eller andre i myndighedens interne Virk organisation:
dialog med Virk Myndighedsteam omkring udvikling af løsninger
koordinering, udfyldelse og håndtering af de formelle led i udviklingen af løsninger, f.eks. aftaler med Virk om udvikling og integration, køreplaner for test og produktion etc.
etablering af kontakt mellem eventuelle projektleder og Virk på konkrete løsninger
føre en løbende oversigt over myndighedens løsninger på Virk ift. etablering, ajourføring og eventuel nedtagelse af løsninger og introsider
Myndighedsteamet er myndighedernes "single-point-of-contact" (SPOC) hos Virk:
sparringspartner for kontaktpersonens ift. integration af løsninger på Virk
introducerer nye kontaktpersoner til Virk og værktøjer til integration til Virk
medvirker til udvikling af Virk som teknisk platform og Blanketmotoren som værktøj til selvbetjening.
Du kan kontakte Myndighedsteamet på følgende e-mailadresse: myndighedsteam@erst.dk