Indberetningsløsning for status på almene vandforsyningsboringer
Den digitale selvbetjening anvendes til at give oplysning om hvorvidt der er sket ændret anvendelse af en boring eller om anvendelsen er den samme som ved sidste indberetning.
Eksempel: Er en boring blevet sløjfet siden sidste indberetning eller bruges en boring ikke længere til drikkevandsforsyning men nu som en pejleboring, så skal dette indberettes.
Hvis boringens anvendelse er uændret siden sidste år, skal dette også indberettes.
Almene vandforsyninger skal bruge den digitale selvbetjeningsløsning til at indberette om der er sket ændringer i anvendelsen af de boringer der er tilknyttet den almene vandforsyning.
Er der sket ændringer siden sidste indberetning eller er anvendelsen den samme ?
En almen vandforsyning skal hvert år indberette disse oplysninger via denne digitale indberetningsblanket.
Ændret anvendelse – angivelse af årsag - oplysning om dato
Når anvendelsen af en boring ændres, skal der ud over at angive hvad den nye anvendelse er, også angives en dato for hvornår ændringen er sket.
Angiv en dato
I blanketten skal der angives en dato for hvornår ændringen er sket.
Datoen kan vælges i via et kalenderikon.
Når anvendelsen af en boring ændres fra at være anvendt til drikkevandsforsyning til en boring der ikke længere skal anvendes til drikkevandsforsyning, f.eks. ændres til en pejleboring, en overvågningsboring mv. så skal der ud over dato for ændringen også angives en årsag.
Angiv en ”årsag”
I blanketten skal der vælges en af de mulige årsager i det tilfælde hvor en borings anvendelse ændres.
Samme anvendelse som sidste indberetning
Er anvendelsen af en boring uændret, skal dette også indberettes. Dette sikrer at boringsoplysninger holdes opdateret og at boringsoplysningerne er korrekt.
Kommunen frigiver data til Jupiterdatabasen
De almene vandforsyningers indberetning sendes digitalt videre til kommunen som er tilsynsmyndighed. Kommunen frigiver oplysningerne til Jupiterdatabasen inden 1. april.
Data vil efterfølgende være at finde i Jupiterdatabasen.
Er kommunen ikke enig i de indberettede oplysninger, skal kommunen kontakte den almene vandforsyning for at få afklaret indholdet i de indberettede oplysninger.
Når du bruger selvbetjeningen, registrerer og behandler vi personoplysninger. Du kan få oplysninger om bl.a. retsgrundlag og dine rettigheder i denne forbindelse.