Spørgsmål og svar
Her kan du finde svar på de oftest stillede spørgsmål.
Hvis du ikke ønsker at tilbagebetale kompensationsbeløbet, efter du har indsendt din anmodning, kan du kontakte os per mail. Kontakt os på:
Kompensation for faste omkostninger: fasteomkostninger@erst.dk
Lønkompensation: lonkompensation@erst.dk
Kompensation for tabt omsætning eller tabt indkomst: sts@erst.dk
Husk at angive din virksomheds CVR-nummer. Har du modtaget kompensation for tabt indkomst som freelancer, skal du i stedet angive dit fulde navn. Bemærk, at du stadig skal indberette til slutafregningen. Du skal først indberette til slutafregningen, når du får besked i Digital Post.
Når du anmoder om frivilligt at tilbagebetale den udbetalte kompensation, modtager du en faktura med opkrævning af hele beløbet kort tid efter, du har indsendt din anmodning om tilbagebetaling.
Hvis du skal tilbagebetale mere end 10.000 kr., kan du få en afdragsordning ved at skrive til afdrag@erst.dk.
Hvis du eller din virksomhed har modtaget kompensation i 2020 og på balancedagen ikke allerede havde tilbagebetalt kompensationen eller er bekendt med, at du vil blive bedt om tilbagebetaling, skal kompensationen indregnes i årsregnskabet for 2020, også selv om du frivilligt vælger at tilbagebetale kompensationen i 2021.
Læs mere om kompensation og regnskab på Erhvervsstyrelsens hjemmeside