Klag over digitale tjenester (Digital Service Act/DSA)

Digitaliseringsstyrelsen

Du kan klage til Digitaliseringsstyrelsen over digitale tjenester, der er omfattet af DSA.

Dette skal du bruge:

  • Dato for, hvornår du opdagede problemet

  • Kopi af relevant korrespondance med tjenesten inkl. datoer fx anmeldelse, dialog, svar eller afgørelser

  • Link til tjenesten fx specifik side eller platform

  • Beskrivelse af de forhold du klager over sammen med dokumentation fx skærmbillede eller udskrift med dato

  • Evt. tjenestens vilkår og betingelser, hvis relevant for din klage

  • Fuldmagt eller værgemålsattest, hvis du klager på vegne af en anden som dennes partsrepræsentant

Tilsynets behov for dokumentation kan afhænge af, hvad din klage drejer sig om. Din dokumentation er vigtig som bevis, og uden bevis kan vi være afskåret fra at gå videre med sagen. 

Inden du klager, er det vigtigt, at du har forsøgt, at løse problemet direkte med tjenesten og afventet svar i rimelig tid.

Formater der er mulige at uploade i klageformularen

Du kan uploade følgende formater: PDF, tekstfiler (.txt, .xml, .html, .csv, .rtf, .json), billedfiler (GIT, PNG, JPG, TIFF, BMP) og Word-, Excel- og Powerpoint filer (både i Microsoft og OpenOffice udgave)