Vejledning
Når du vil tilgå EASY, skal du bruge din MitID til at logge ind. Din MitID skal have tilknyttet de korrekte rettigheder. Ellers kan du ikke logge ind i EASY. Der findes seks forskellige rettigheder til EASY. Hvilke rettigheder du skal have afhænger af, hvem du er.
Rettigheder til EASY - guide (PDF)Du kan få og tildele rettigheder til EASY gennem MitID. Læs mere om at få og tildele rettigheder
Du kan lave en fil med data fra alle virksomhedens anmeldelser. Filen leveres i et format, som nemt kan hentes ind i Excel.
Filen indeholder alle data om de anmeldelser, du har søgt frem i overbliksbilledet. Hvis der er flere end 400 anmeldelser i din søgning, skal du afgrænse søgningen yderligere på fx periode.
Sådan gør du:
1. log på EASY med dit MitID
2. Klik på "Overblik"
3. Fremsøg de ønskede anmeldelser
4. Klik på "Eksportér data"
5. Gem Filen på din computer
6. Vælg "Åbn med excel"
Alle medarbejdere kan starte anmeldelser i den åbne løsning, hvis din virksomhed har besluttet at bruge den åbne løsning. Du vil blive præsenteret for disse som anmeldelser ”Til godkendelse” på dit overbliksbillede, og du kan også søge dem frem. Du kan slette en ”Til godkendelse” anmeldelse, hvis den allerede er anmeldt eller der ikke er tale om en arbejdsulykke.
Adgang til anmeldelser i EASY
Efter reglerne i Persondataforordningen opbevares data i EASY kun så længe, der er et forretningsmæssigt behov for det. Som arbejdsgiver betyder det, at du kan se dine anmeldelser for det seneste år. Begrænsningen på ét år gælder alle typer anmeldelser/registreringer. Det vil sige både kladder, registreringer, hvor arbejdsgiver har valgt 'nej' til behandling efter loven og anmeldelser, hvor arbejdsgiver har valgt 'ja' til behandling efter loven. Hvis du har brug for at kunne se anmeldelser du har foretaget mere end 1 år tilbage, skal du gemme dem i dit eget system. I så fald er du ansvarlig for, at du overholder reglerne i Persondataforordningen. Anonymiseret udtræk af data
Arbejdsgivere har også mulighed for at trække anonymiseret data fra EASY for anmeldelser for de seneste 5 år.
Brug knappen ”Hent anonymiseret data”, som du finder på "Overblik” under fanen "Anmeldt", når du er logget på EASY.
Du kan hente et regneark, som er anonymiseret, så alle oplysninger, der kan henføres til en bestemt person, er fjernet. Du kan maksimalt hente anonymiseret data for de seneste 5 år.
Den nuværende udgave af EASY gik i luften den 17. juni 2017, og det er derfor kun muligt at hente data tilbage til dette tidspunkt.
Hvis du har brug for et anonymiseret udtræk af data fra anmeldelser før 17. juni 2017 kan du hente det via Arbejdstilsynets selvbetjening advi.amid.dk.
Du kan fx bruge de anonymiserede data til forebyggelse, eller til at dokumentere dit firmas skadeprofil, hvis du skal tegne en ny forsikring.