Det er ikke længere muligt at søge kompensation for arrangementer perioden fra den 10. december 2021 til 15. februar 2022.
Arrangører kan søge for arrangementer, der er aflyst, udskudt eller væsentligt ændret som følge af coronavirus/covid-19 restriktioner og/eller forbud. Der kan søges for større arrangementer og for mindre spillesteders arrangementer.
Dette skal du bruge:
Dokumentation for, at arrangementet er blevet aflyst, udskudt eller væsentligt ændret pga. restriktioner ifm. coronavirus/covid-19.
Dokumentation for, at arrangementet skulle have været afholdt i Danmark i perioden fra den 10. december 2021 til og med den 15. februar 2022.
Dokumentation for, at arrangementet var offentligt kendt eller planlagt senest den 6. december 2021, eller at arrangementet er en fast tilbagevendende begivenhed, som er dokumenterbart planlagt til afholdelse i perioden 10. december 2021 til 15. februar 2022. Arrangørordningen omfatter ikke private arrangementer.
Oplysninger om arrangementets omkostninger og indtægter. Herunder dokumentation for alle aftaler og kontrakter på omkostninger over 50.000 kr., samt redegørelse for tabsbegrænsning.
Dokumentation for det forventede deltagerantal på mindst 350 for større arrangementer, og 51 for mindre spillesteder. Læs mere om mindre spillesteder.
Hvis kompensationen overstiger 500.000 kr., skal du bruge en revisorerklæring fra en uafhængig og godkendt revisor, som skal udarbejdes i Erhvervsstyrelsens skabelon og vedhæftes ansøgningen. Du finder denne under skabeloner (nedenunder).
Du kan søge kompensation for tab ved arrangementer, der:
var planlagt til at blive afholdt i Danmark i perioden fra den 10. december 2021 til og med den 15. februar 2022
blev aflyst, udskudt eller væsentligt ændret som følge af statslige coronavirus/covid-19 restriktioner
er dokumenterbart planlagt senest den 6. december 2021 eller er en fast tilbagevendende begivenhed, som skulle have været afholdt i kompensationsperioden
var planlagt til at være åben for offentlig deltagelse
skulle have fundet sted mindre hyppigt end dagligt, dvs. højest hver anden dag, eller at finde sted dagligt i en afgrænset periode af op til 28 dages varighed
Ved et ‘aflyst’ arrangement, kan du søge om kompensation for det økonomiske tab, som aflysningen af arrangementet har medført.
Ved et ‘udskudt’ arrangement til afholdelse på et senere tidspunkt, kan du kun søge om kompensation for de meromkostninger, som skyldes udskydelsen.
Ved et ‘væsentligt ændret’ arrangement, som afvikles med væsentligt færre eller helt uden deltagere/tilskuere i forhold til det oprindeligt planlagte, kan du søge om kompensation for det tab, som den væsentlige ændring har medført.
Hvis du søger om kompensation for flere arrangementer i perioden fra den 10. december 2021 til 15. februar 2022, skal du som udgangspunkt indsende én samlet ansøgning.
For at søge skal din virksomhed have været oprettet i CVR inden den 7. december 2021.
Ansøgningsfristen er den 31. marts 2022.
Vejledning til ansøgningen
Det er et krav for at kunne ansøge, at du i den digitale ansøgningsblanket erklærer på tro og love, at du har læst og udfyldt ansøgningen i overensstemmelse ansøgningsvejledningen. Vejledning til kompensationsordningen for arrangører
Sådan dækker ordningen
Du skal som arrangør være hovedansvarlig for forberedelsen af arrangementet og dermed være økonomisk og juridisk ansvarlig for arrangementet. Du kan kun søge om kompensation til at dække et arrangements tab. Ordningen dækker ikke forventet overskud/fortjeneste.
Du har i ansøgningen pligt til at angive alle indtægter vedrørende arrangementet. Bemærk, at du som ansøger er forpligtet til at have nedbragt og tabsbegrænset alle omkostningerne for arrangementet i størst muligt omfang samt redegøre for din tabsbegrænsning. Du skal derfor have annulleret eller forhandlet alle aftaler ned, hvor det var muligt. Visse aftaler med kunstnere kan være undtaget.
Du er ikke omfattet af ordningen, hvis du bl.a.:
er leverandør til et arrangement (dvs. at du ikke er hovedansvarlig for planlægningen af arrangementet)
er en offentlig institution
modtager offentlige tilskud, som udgør mere end 50% af din virksomheds driftsudgifter
Før du begynder din ansøgning, bør du have al nødvendig dokumentation klar. Når du søger skal du bruge en række forskellige skabeloner, som skal vedhæftes i den digitale ansøgningsblanket.
Når du bruger selvbetjeningen, registrerer og behandler vi personoplysninger. Du kan få oplysninger om bl.a. retsgrundlag og dine rettigheder i denne forbindelse.