Gå direkte til indhold

Lønkompensation til virksomheder med forbud mod at holde åbent

Erhvervsstyrelsen

Du vil på et senere tidspunkt kunne søge lønkompensation for den forlængede periode til og med 30. juni 2021.

Vi arbejder på at kunne åbne for ansøgninger så hurtigt som muligt. Når ansøgningsvilkår er klar, kan du finde dem her på Virk.

Søg om lønkompensation til hjemsendte ansatte, hvis din virksomhed eller underliggende produktionsenhed er eller har været berørt af forbuddet mod at holde åbent.

Dette skal du bruge:
  • Dokumentation for, at din virksomhed eller produktionsenhed (p-enhed) har eller har været berørt af forbuddet mod at holde åbent
  • En optælling af ansatte, som du søger lønkompensation for
  • En liste, der indeholder CPR-nummer, fulde navn, månedsløn, gennemsnitlige ugentlige timetal og ansættelsesforhold (funktionær, ikke-funktionær eller elev/lærling) for hver ansat
  • Et overblik over den periode, der søges kompensation for
  • Navn, telefonnummer og e-mail på virksomhedens kontaktperson.

Søger du kompensation for flere end 25 ansatte, skal du uploade et CSV-format med følgende oplysninger på hver ansat, der søges for:

  • CPR-nummer
  • Fulde navn
  • Ansættelsesforhold (funktionær, ikke-funktionær eller elev/lærling)
  • Månedsløn i kr.
  • Det gennemsnitlige ugentlige timetal (beskæftigelsesgrad)
  • Antal dage undtaget
  • Produktionsnummer (p-enhed).