Spørgsmål og svar
Her kan du finde svar på de oftest stillede spørgsmål.
Du er sæsonafhængig, hvis du kan dokumentere at din gennemsnitlige månedlige omsætning i referenceperioden (som udgangspunkt december 2019) som minimum er 50% højere, end den gennemsnitlige månedlige omsætning for det kalenderår, hvori referenceperioden ligger (som udgangspunkt kalenderåret 2019).
Så snart din ansøgning er færdigbehandlet, vil du modtage et brev i din virksomheds digitale postkasse. Vær opmærksom på, at der kan gå op til 7 hverdage, fra du har fået godkendelsesbrevet, til hele beløbet sættes ind på din virksomheds NemKonto.
Alle ansøgninger behandles i den rækkefølge, som Erhvervsstyrelsen modtager dem. Sagsbehandlingstiden afhænger bl.a. af, om ansøgningen er korrekt udfyldt og dokumenteret, eller om den skal gennemgås nærmere.
Sagsbehandlingstiderne opdateres hver uge.
Du har ikke mulighed for at følge den aktuelle status på din ansøgning, hverken på Mit Virk eller ved at kontakte Erhvervsstyrelsens hotline. Du vil blive kontaktet via den mail, du har oplyst i ansøgningen, hvis vi har brug for yderligere dokumentation for at behandle din ansøgning. Hvis vi ikke har brug for flere oplysninger, vil du modtage en besked med afgørelsen på din ansøgning i din virksomheds digitale postkasse. Alle ansøgninger behandles i den rækkefølge, som vi modtager dem. Sagsbehandlingstiden kan blandt andet afhænge af, om informationerne i ansøgningen stemmer overens med data indhentet fra offentlige registre, eller om ansøgningen er udfyldt og dokumenteret korrekt. Vi behandler din ansøgning hurtigst muligt. Du kan på Erhvervsstyrelsens hjemmeside se de generelle sagsbehandlingstider. De fortæller, hvornår vi generelt forventer at have behandlet din ansøgning.
Når Erhvervsstyrelsen har modtaget din ansøgning, vil du få tilsendt en kvittering i din virksomheds digitale postkasse. Har du ikke modtaget en kvittering inden for 24 timer, har du ikke indsendt din ansøgning korrekt. Du skal derfor indsende din ansøgning på ny.