Denne blanket bruges til at ansøge om:
- Forhåndsfastsættelse
- Besætningsfastsættelse
Ansøgning anvendes til brug for Søfartsstyrelsens vurdering og fastsættelse af skibets besætning i overensstemmelse med lov om skibes besætning.
Normalt udsteder Søfartsstyrelsen en fastsættelse for hvert fartsområde. Ligeledes udstedes der også en fastsættelse – i forhold til beviskrav for skibsofficerer – baseret på duale kompetencer, almindelige kompetencer eller med anden sammensætning af skibsofficererne end duale eller almindelige kompetencer.
Hvis du ønsker at forhånds- eller besætningsfastsætte for flere fartsområder, skal du indsende en ansøgning om en fastsættelse pr. fartsområde eller kompetenceprofil for skibsofficererne.
Tilfælde hvor blanketten ikke er påkrævet
Vedrørende ændring af GMDSS-havområde kan man i stedet sende ansøgningen som e-mail til
cfs@dma.dk med tilstrækkelige informationer.
Yderligere information
I forbindelse med fastsættelse af skibets besætning er det vigtigt, at Søfartsstyrelsen får tilstrækkelig information om skibets type, indretning, udstyr, anvendelse og fartsområde, vagthold og hviletid, ansøgte bemanding m.m. Ansøgningen er udarbejdet med henblik på at være ansøger behjælpelig med at angive de nødvendige oplysninger.
Det er muligt at medsende digital dokumentation, hvis dette skønnes nødvendigt for at underbygge ansøgningen i tilstrækkelig grad.
Der kan påregnes en sagsbehandlingstid på op til 2 måneder (inklusiv evt. høringsperiode).
Du skal starte med at angive, hvornår den ansøgte besætningsfastsættelse skal tages i brug og begrundelsen herfor.
Alle felter med * SKAL udfyldes.
Øvrige felter skal kun udfyldes hvis de er relevante for ansøgningen.